Przepisy bez cukru

Jeśli jesteś na diecie lub poszukujesz zdrowych deserów dla siebie i najbliższych, jesteś we właściwymi miejscu! Właśnie tu znajdziesz całą listę przepisów na zdrowe i szybkie słodkości, a także dania bez cukru.

Jednakże czy cukru należy, aż tak bardzo unikać? Teoretycznie dodatek 1 czy 2 łyżeczek tego produktu nie stanowi dużej nadwyżki kalorii. Jest to około 40 kcal. Warto jednak pamiętać, że my jako ludzie mamy wrodzoną preferencję do smaku słodkiego. Tak więc łatwo się przyzwyczajamy i mamy ochotę na więcej. W związku z tym być może drobne odstępstwa od diety przyczynią się, że jeszcze trudniej jest trzymać się także pozostałych zasad zdrowej diety.

Zatem nadal aktualny pozostaje pogląd, że cukru spożywczego należy unikać lub spożywać go w możliwe małych ilościach. Cały szereg zdrowych i szybkich przepisów na potrawy bez cukru znajdziesz poniżej.

A jeśli także unikasz wybranych składników żywności np. mleka lub glutenu, przejdź do zakładki z daniami bez mleka, bez laktozy i bez glutenu.

Zielony koktajl z jarmużem - fit przepis

Zielony koktajl z jarmużem Łatwe

Dzisiaj zapraszam Cię na zielony koktajl z jarmużem. Jest on szybki w przygotowaniu i może stanowić łatwe i smaczne rozwiązanie na zdrowy posiłek, gdy nie masz czasu lub ochoty na gotowanie. W dni upalne, z dodatkiem lodu to także wspaniały sposób na ochłodę. Tak więc, zapraszam do degustacji!

Kokosowe curry z batatami (przepis)

Kokosowe curry z batatami Łatwe

Curry z batami to danie smaczne i aromatyczne. Dzięki obecności sporej porcji warzyw stanowi źródło wielu cennych składników odżywczych np. naturalnych przeciwutleniaczy. A z kolei dodatek brązowego ryżu zapewnia sytość na długie godziny! Znajdziesz także tu roślinne źródło białka - ciecierzycę!

Sałatka z figą i serem pleśniowym

Sałatka z figą i serem pleśniowym Łatwe

Zapraszam Cię na szybką i smaczną sałatkę z figami! Przepis jest w dwóch wersjach do wyboru: nieco zdrowszej i mniej kalorycznej, czyli z serem mozzarella, a także w drugiej wersji - z serem camembert - także lekka i sycąca, dla smakoszy!

Makaron z łososiem w sosie pomidorowym (przepis)

Sana cucina italiana, czyli makaron z łososiem w sosie pomidorowym Łatwe

Proste i szybkie danie z kuchni włoskiej na obiad lub kolację. Jest to zdrowe rozwiązanie, nie tylko dla tych, którzy są wiecznie na diecie! Danie to dostarcza dużej ilości białka, węglowodanów złożonych i błonnika pokarmowego. Sprzyja zatem utrzymaniu szczupłej i zgrabnej sylwetki. A obecne tu także zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe i czosnek świetnie wspomogą odporność.

Wegańskie kulki mango - kokos (przepis)

Wegańskie kulki mango – kokos Łatwe

Szybkie i proste rozwiązanie na domowe, zdrowe słodycze. W końcu każdy z nas, nieważne czy #wiecznienadiecie, czy nie, ma od czasu do czasu ochotę na małe "co nieco"! Tak więc, dzisiaj smaki lata, czyli kokos i mango wraz z masłem orzechowym. Przepis jest wegański, bez cukru i pszenicy. Wybierając płatki owsiane ze specjalnym certyfikatem sprawisz, że będą także bezglutenowe. Smacznego!

Dyniowe placuszki z łososiem (przepis)

Dyniowe placuszki z łososiem Średnie

Poszukując przepisów wygodnych, zdrowych i sycących, warto wypróbować dyniowe placuszki z łososiem, które są zasobnym źródłem białka, błonnika, witamin, składników mineralnych, a także bardzo cennych kwasów omega - 3.
Smacznego i na zdrowie!

Sałatka z gruszką i kaszą orkiszową Łatwe

Dzisiejszy przepis to smaczne rozwiązanie zarówno na obiad jak i na kolację! Sprawdzi się w jadłospisie osób nie tylko na diecie! Dzięki wykorzystaniu sezonowych produktów dostarcza wielu cennych składników odżywczych, a także pomaga zadbać o ładny wygląd i szczupłą sylwetkę. Smacznego!

Lekki krem (z cukinii) na sycący obiad (przepis)

Lekki krem (z cukinii) na sycący obiad Łatwe

Letnia propozycja na delikatne, świeże i sezonowe danie z samych warzyw! Krem z cukinii to propozycja zarówno dla smakoszy, jak i dla osób będących wiecznie na diecie!

Makaron z łososiem i fasolką szparagową (przepis)

Makaron z łososiem i fasolką szparagową Łatwe

Gdy nie masz pomysłu na szybki, a zarazem smaczny obiad, pamiętaj o daniach jednogrankowych, gdzie wszystkie składniki, możesz wrzucić na patelnię i razem przyrządzić. W wersji z fasolką, szpinakiem i pomidorkami danie, pomimo tego, że sycące, nadal ma lekki i wakacyjny charakter!

Faszerowane wege papryki (przepis)

Faszerowane wege papryki Łatwe

Jeśli w twojej kuchni zaoponowała nuda, a szukasz szybkich i prostych rozwiązań na dania nie tylko dietetyczne, ale także pyszne, to zapraszam Cię na faszerowane papryki. Danie wegańskie i bezglutenowe!