Przepisy bez glutenu

Jeśli poszukujesz przepisów na dania bezglutenowe, poniżej znajdziesz cały szereg prostych i smacznych rozwiązań. Pamiętaj także, że wiele dań, które nie znajdują się w tej kategorii, możesz samodzielnie zmienić w dania bezglutenowe. Wystarczy, że będziesz unikać: pszenicy, żyta, jęczmienia.

Uważaj również na inne produkty, które potencjalnie mogą być zanieczyszczone glutenem np. mieszanki przypraw, przetwory mięsne czy gotowe dania.

W zamian za to wybieraj przepisy bez glutenu, czyli takie które składają się ze zbóż bezglutenowych, np.: gryki, kukurydzy, ryżu, prosa (kasza jaglana), amarantusa, komosy itd.

A jeśli nie masz celiakii lub nieceliakalnej nadwrażliwości na gluten, zajrzyj do zakładki z daniami bez pszenicy. Tam również znajdziesz propozycje, które urozmaicą twój jadłospis.

Zapiekanka z bakłażanem i ziemniakami - przepis

Zapiekanka z bakłażanem Średnie

Zapiekanka z bakłażanem to nieco zdrowsza wersja tradycyjnej, włoskiej Parmigiany di melanzane. Nieco odchudzona, w wersji fit, ale nadal pełna smaku! Przepis ten to bardzo dobra propozycja na obiad czy kolację. Wypróbuj ten przepis i daj mi znać czy Ci smakowało.

Sałatka z awokado i domowymi nachosami (przepis)

Sałatka z awokado i domowymi nachosami Łatwe

Szybka i kolorowa sałatka z awokado i domowymi nachosami. To idealne rozwiązanie na lunch, obiad lub kolację. Mam nadzieję, że danie to przypadnie Ci do gustu nie tylko dlatego, że jest zdrowe, ale także smaczne!

Kokosowe curry z batatami (przepis)

Kokosowe curry z batatami Łatwe

Curry z batami to danie smaczne i aromatyczne. Dzięki obecności sporej porcji warzyw stanowi źródło wielu cennych składników odżywczych np. naturalnych przeciwutleniaczy. A z kolei dodatek brązowego ryżu zapewnia sytość na długie godziny! Znajdziesz także tu roślinne źródło białka - ciecierzycę!

Faszerowane awokado (przepis)

Faszerowane awokado Średnie

Jeśli potrzebujesz nieco urozmaicenia w swojej kuchni to właśnie faszerowane awokado może być odpowiedzią na twoje potrzeby! Przygotowane ze zdrowych i wartościowych składników zapewni Ci nie tylko doznania smakowe, ale także pomoże w przestrzeganiu zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diety!

Sałatka z figą i serem pleśniowym

Sałatka z figą i serem pleśniowym Łatwe

Zapraszam Cię na szybką i smaczną sałatkę z figami! Przepis jest w dwóch wersjach do wyboru: nieco zdrowszej i mniej kalorycznej, czyli z serem mozzarella, a także w drugiej wersji - z serem camembert - także lekka i sycąca, dla smakoszy!

Pełnoziarniste placuszki z warzywami - przepis

Pełnoziarniste placuszki z tego co zostało! Łatwe

Proste danie z niczego - zrobisz je w 20 minut, a możesz zjeść na obiad, kolację, podwieczorek czy śniadanie! Wszystko zależy od tego jakie dodatki wybierzesz! Danie w duchu eco i vegan, więc nie tylko smaczne, ale i modne!

Wegańskie kulki mango - kokos (przepis)

Wegańskie kulki mango – kokos Łatwe

Szybkie i proste rozwiązanie na domowe, zdrowe słodycze. W końcu każdy z nas, nieważne czy #wiecznienadiecie, czy nie, ma od czasu do czasu ochotę na małe "co nieco"! Tak więc, dzisiaj smaki lata, czyli kokos i mango wraz z masłem orzechowym. Przepis jest wegański, bez cukru i pszenicy. Wybierając płatki owsiane ze specjalnym certyfikatem sprawisz, że będą także bezglutenowe. Smacznego!

Faszerowane wege papryki (przepis)

Faszerowane wege papryki Łatwe

Jeśli w twojej kuchni zaoponowała nuda, a szukasz szybkich i prostych rozwiązań na dania nie tylko dietetyczne, ale także pyszne, to zapraszam Cię na faszerowane papryki. Danie wegańskie i bezglutenowe!

Placuszki jabłkowe dla leniuchów (przepis)

Placuszki jabłkowe dla leniuchów Łatwe

Czy poszukujesz pomysłu na szybkie śniadanie lub zdrowy lunch na słodko? Mam dla Ciebie rozwiązanie! Placuszki jabłkowe, które prezentuję Ci w dzisiejszym wpisie, nie tylko przypomną Ci słodki smak dzieciństwa, ale sprawią także, że bycie wiecznie na diecie nie będzie tak męczące!

Sałatka tabbouleh z granatem i fetą (przepis)

Sałatka tabbouleh z granatem i fetą, czyli orientalne smaki w twojej kuchni Łatwe

Pomysł na smaczną, ale i sycącą sałatkę - oto on! Sałatka tabbouleh to pełnia witamin, składników mineralnych, antyoksydantów i błonnika!