Przepisy bez mleka

Gdy u Ciebie lub twoich bliskich występuje alergia na białko mleka krowiego, konieczne są zmiany w diecie. Nie zawsze ich wprowadzenie jest proste. Mleko, a także jego elementy, takie jak białka czy laktoza, często są stosowane w przygotowaniu i produkcji różnych dań, przekąsek i produktów spożywczych.

Chcąc ułatwić Ci nieco te zmiany, prezentuję szybkie przepisy na dania bez mleka. Mam nadzieję, że pomogą one w planowaniu codziennego jadłospisu.

Pamiętaj także, że wybierając przepisy bez nabiału, konieczne jest włączenie innych produktów, które będą zasobne w wapń. Jest to ważne, ponieważ nabiał jest najlepszym źródłem wapnia. Eliminując go z diety, zwiększamy ryzyko niedoboru tego składnika. Z tego też względu w moich przepisach często występują orzechy, nasiona, strączki czy razowe produkty zbożowe. Dobrym rozwiązaniem są również napoje roślinne wzbogacane w wapń.

A jeśli twoim problemem jest tylko nietolerancja laktozy, zajrzyj do zakładki z przepisami bez laktozy. Tam także znajdziesz ciekawe przepisy.

Zapiekanka z bakłażanem i ziemniakami - przepis

Zapiekanka z bakłażanem Średnie

Zapiekanka z bakłażanem to nieco zdrowsza wersja tradycyjnej, włoskiej Parmigiany di melanzane. Nieco odchudzona, w wersji fit, ale nadal pełna smaku! Przepis ten to bardzo dobra propozycja na obiad czy kolację. Wypróbuj ten przepis i daj mi znać czy Ci smakowało.

Zielony koktajl z jarmużem - fit przepis

Zielony koktajl z jarmużem Łatwe

Dzisiaj zapraszam Cię na zielony koktajl z jarmużem. Jest on szybki w przygotowaniu i może stanowić łatwe i smaczne rozwiązanie na zdrowy posiłek, gdy nie masz czasu lub ochoty na gotowanie. W dni upalne, z dodatkiem lodu to także wspaniały sposób na ochłodę. Tak więc, zapraszam do degustacji!

Kokosowe curry z batatami (przepis)

Kokosowe curry z batatami Łatwe

Curry z batami to danie smaczne i aromatyczne. Dzięki obecności sporej porcji warzyw stanowi źródło wielu cennych składników odżywczych np. naturalnych przeciwutleniaczy. A z kolei dodatek brązowego ryżu zapewnia sytość na długie godziny! Znajdziesz także tu roślinne źródło białka - ciecierzycę!

Faszerowane awokado (przepis)

Faszerowane awokado Średnie

Jeśli potrzebujesz nieco urozmaicenia w swojej kuchni to właśnie faszerowane awokado może być odpowiedzią na twoje potrzeby! Przygotowane ze zdrowych i wartościowych składników zapewni Ci nie tylko doznania smakowe, ale także pomoże w przestrzeganiu zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diety!

Makaron z łososiem w sosie pomidorowym (przepis)

Sana cucina italiana, czyli makaron z łososiem w sosie pomidorowym Łatwe

Proste i szybkie danie z kuchni włoskiej na obiad lub kolację. Jest to zdrowe rozwiązanie, nie tylko dla tych, którzy są wiecznie na diecie! Danie to dostarcza dużej ilości białka, węglowodanów złożonych i błonnika pokarmowego. Sprzyja zatem utrzymaniu szczupłej i zgrabnej sylwetki. A obecne tu także zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe i czosnek świetnie wspomogą odporność.

Wegańskie kulki mango - kokos (przepis)

Wegańskie kulki mango – kokos Łatwe

Szybkie i proste rozwiązanie na domowe, zdrowe słodycze. W końcu każdy z nas, nieważne czy #wiecznienadiecie, czy nie, ma od czasu do czasu ochotę na małe "co nieco"! Tak więc, dzisiaj smaki lata, czyli kokos i mango wraz z masłem orzechowym. Przepis jest wegański, bez cukru i pszenicy. Wybierając płatki owsiane ze specjalnym certyfikatem sprawisz, że będą także bezglutenowe. Smacznego!

Sałatka z gruszką i kaszą orkiszową Łatwe

Dzisiejszy przepis to smaczne rozwiązanie zarówno na obiad jak i na kolację! Sprawdzi się w jadłospisie osób nie tylko na diecie! Dzięki wykorzystaniu sezonowych produktów dostarcza wielu cennych składników odżywczych, a także pomaga zadbać o ładny wygląd i szczupłą sylwetkę. Smacznego!

Lekki krem (z cukinii) na sycący obiad (przepis)

Lekki krem (z cukinii) na sycący obiad Łatwe

Letnia propozycja na delikatne, świeże i sezonowe danie z samych warzyw! Krem z cukinii to propozycja zarówno dla smakoszy, jak i dla osób będących wiecznie na diecie!

Makaron z łososiem i fasolką szparagową (przepis)

Makaron z łososiem i fasolką szparagową Łatwe

Gdy nie masz pomysłu na szybki, a zarazem smaczny obiad, pamiętaj o daniach jednogrankowych, gdzie wszystkie składniki, możesz wrzucić na patelnię i razem przyrządzić. W wersji z fasolką, szpinakiem i pomidorkami danie, pomimo tego, że sycące, nadal ma lekki i wakacyjny charakter!

Faszerowane wege papryki (przepis)

Faszerowane wege papryki Łatwe

Jeśli w twojej kuchni zaoponowała nuda, a szukasz szybkich i prostych rozwiązań na dania nie tylko dietetyczne, ale także pyszne, to zapraszam Cię na faszerowane papryki. Danie wegańskie i bezglutenowe!