Przepisy wegańskie

Czy w swojej diecie rezygnujesz z produktów pochodzenia zwierzęcego? Jeśli tak, to spójrz na poniższe propozycje. Przygotowałam dla Ciebie kilka inspiracji na dania wegańskie. Zostały one skomponowane z produktów o wysokiej gęstości odżywczej. Czyli takich, które są zasobne w cenne składniki odżywcze. Dzięki temu dieta wegańska, mimo iż zawiera pewne ograniczenia, także może być zróżnicowana i dobrze zbilansowana.

Pamiętaj również - aby dieta wegańska była pełnowartościowa, musisz dodatkowo suplementować wybrane witaminy i składniki mineralne. Absolutną koniecznością jest suplementacja witaminy B12. Przepisy wegańskie niestety nie mają możliwości dostarczenia Ci jej w sposób naturalny (bez wzbogacania). Także w okresie jesienno – wiosennym pamiętaj o przyjmowaniu witaminy D! Dodatkowo tę witaminę warto suplementować także w okresie lata, jeśli nie masz możliwości korzystania ze słonecznej pogody.

A jeśli ze swojego jadłospisu wykluczasz wyłącznie mięso i ryby, zajrzyj do zakładki z daniami wegetariańskimi. Znajdziesz tam przepisy na dania z nabiałem i jajami kurzymi.

Zielony koktajl z jarmużem - fit przepis

Zielony koktajl z jarmużem Łatwe

Dzisiaj zapraszam Cię na zielony koktajl z jarmużem. Jest on szybki w przygotowaniu i może stanowić łatwe i smaczne rozwiązanie na zdrowy posiłek, gdy nie masz czasu lub ochoty na gotowanie. W dni upalne, z dodatkiem lodu to także wspaniały sposób na ochłodę. Tak więc, zapraszam do degustacji!

Sałatka z awokado i domowymi nachosami (przepis)

Sałatka z awokado i domowymi nachosami Łatwe

Szybka i kolorowa sałatka z awokado i domowymi nachosami. To idealne rozwiązanie na lunch, obiad lub kolację. Mam nadzieję, że danie to przypadnie Ci do gustu nie tylko dlatego, że jest zdrowe, ale także smaczne!

Kokosowe curry z batatami (przepis)

Kokosowe curry z batatami Łatwe

Curry z batami to danie smaczne i aromatyczne. Dzięki obecności sporej porcji warzyw stanowi źródło wielu cennych składników odżywczych np. naturalnych przeciwutleniaczy. A z kolei dodatek brązowego ryżu zapewnia sytość na długie godziny! Znajdziesz także tu roślinne źródło białka - ciecierzycę!

Faszerowane awokado (przepis)

Faszerowane awokado Średnie

Jeśli potrzebujesz nieco urozmaicenia w swojej kuchni to właśnie faszerowane awokado może być odpowiedzią na twoje potrzeby! Przygotowane ze zdrowych i wartościowych składników zapewni Ci nie tylko doznania smakowe, ale także pomoże w przestrzeganiu zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diety!

Pełnoziarniste placuszki z warzywami - przepis

Pełnoziarniste placuszki z tego co zostało! Łatwe

Proste danie z niczego - zrobisz je w 20 minut, a możesz zjeść na obiad, kolację, podwieczorek czy śniadanie! Wszystko zależy od tego jakie dodatki wybierzesz! Danie w duchu eco i vegan, więc nie tylko smaczne, ale i modne!

Buddha Bowl (przepis)

Buddha bowl – roślinny bowl „oczyszczający” Łatwe

Duża porcja świeżych i soczystych warzyw podana wraz z aromatycznymi i rozgrzewajacymi ziołami. Danie jest wegańskie i może być także bezglutenowe.

Wegańskie kulki mango - kokos (przepis)

Wegańskie kulki mango – kokos Łatwe

Szybkie i proste rozwiązanie na domowe, zdrowe słodycze. W końcu każdy z nas, nieważne czy #wiecznienadiecie, czy nie, ma od czasu do czasu ochotę na małe "co nieco"! Tak więc, dzisiaj smaki lata, czyli kokos i mango wraz z masłem orzechowym. Przepis jest wegański, bez cukru i pszenicy. Wybierając płatki owsiane ze specjalnym certyfikatem sprawisz, że będą także bezglutenowe. Smacznego!

Lekki krem (z cukinii) na sycący obiad (przepis)

Lekki krem (z cukinii) na sycący obiad Łatwe

Letnia propozycja na delikatne, świeże i sezonowe danie z samych warzyw! Krem z cukinii to propozycja zarówno dla smakoszy, jak i dla osób będących wiecznie na diecie!

fasolowa pasta kanapkowa (przepis)

Prosty sposób na śniadanie, czyli fasolowa pasta kanapkowa Łatwe

Pasta fasolowo – śródziemnomorska jest prostym i szybkim rozwiązaniem na kanapki, a także podana z pieczywem lub w warzywami, świetnie sprawdzi się jako przekąska do filmu lub na imprezę. Dzięki temu, że składa się z wartościowych produktów, dostarcza nam cennych składników odżywczych, takich jak błonnik, witaminy i składniki mineralne. Znajdziesz tu także zdrowe białko roślinne!

Prosty sposób na … danie wegańskie (przepis)

Prosty sposób na … danie wegańskie Łatwe

Przepis dla początkujących wegan lub tych, którzy chcieliby nieco urozmaicić swój "mięsny" jadłospis! Bazuje na łatwo dostępnych składnikach, a także jest prosty i szybki w wykonaniu. Danie jest także naturalnie bezglutenowe :). Smacznego!