Domowe słodycze

  

Gotową masę wykładaj łyżeczką na papierze do pieczenia
Gotowe owsianki należy odstawić do ostygnięcia

 

Tak jak już wspominałam, znalezienie naprawdę zdrowych słodyczy może być trudne, ponieważ nawet produkty prezentowane jako „fit/zdrowe/naturalne” itd. mogą być źródłem niepożądanych składników odżywczych, takich jak sztuczne aromaty, słodziki czy oleje (palmowy lub kokosowy).😕😕😕 Jak zatem znaleźć rozwiązanie tej sytuacji?

 

Są nim domowe słodycze! ❤️❤️❤️

 

Ich zalet jest wiele, pośród których wymienić należy przed wszystkim to, że:
  • skomponowane ze zdrowych produktów spożywczych wcale nie muszą oznaczać cheat meal, czyli przerwania zdrowej diety, a mogą stanowić jej ciekawe urozmaicenie,
  • mamy kontrolę nad ilością i jakością wykorzystywanych surowców np. mąki, cukru, tłuszczu,
  • możemy dostarczyć sobie cennych składników odżywczych z produktów, których zazwyczaj nie spożywamy np. kakao lub/i orzechy.

 

W związku z powyższym, komponując zdrowe słodycze w domu wybieraj:
  • świeże i suszone (w mniejszej ilości) owoce,
  • półtłusty nabiał np. jogurty, twarogi,
  • kakao,
  • orzechy i nasiona,
  • płynne oleje roślinne lub awokado (np. do musu czekoladowego),
  • pełnoziarniste produkty spożywcze np. mąkę, płatki, otręby.

 

Jeśli przygotowujesz słodycze, które nie wymagają podgrzewania np. kulki mocy, koktajle czy musy, jako słodzika możesz użyć miodu🍯. Jeśli natomiast swoje danie będziesz piec robiąc np. ciasta czy babeczki, miód zastąp ksylitolem, ponieważ w podwyższonej temperaturze traci on swoje cenne właściwości odżywcze.
Pełnoziarniste ciasto z wiśniowo – kokosowe (Przepis)

 

Chcąc przygotować słodycze w wersji wegańskiej🌱🌱🌱:
  • białko jaja, które spulchnia wypieki, możesz zastąpić aquafabą (płyn z puszki po ciecierzycy),
  • tłuszcze zwierzęce np. masło, smalec, możesz wymienić na awokado (w przypadku słodyczy na zimno) lub na oleje roślinne np. olej rzepakowy, który charakteryzuje się dosyć neutralnym smakiem,
  • żółtko jaja, które pomaga skleić składniki, możesz zastąpić: puree z dyni (dynia starta na tarce lub zblendowana), siemieniem lnianym lub nasionami chia (zalane wrzątkiem), masłem orzechowym, puree z jabłka (jabłko starte na tarce lub zblendowane),
  • mleko możesz wymienić na napoje roślinne np. napój migdałowy lub sojowy, a często wystarczy także zwykła woda np. do placuszków lub naleśników.

 

Oto kilka moich propozycji na zdrowe słodycze:

Smacznego kochani!

Kasia

Kategorie: Bez kategorii, wiedza