Przepisy na zdrowe obiady

Obiad to jeden z największych i najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Z tego powodu tak ważne jest, aby był on prawidłowo skomponowany - dostarczał nam całego szeregu składników odżywczych.

Warto podkreślić, że pod pojęciem “dietetyczne obiady” kryją się dania zarówno zdrowe, jak i smaczne! W końcu nawet tradycyjne posiłki można przyrządzić w nieco zdrowszej, fit wersji.

Przygotowując pomysły i inspiracje na zdrowe obiady, starałam się, aby były one nie tylko smaczne, ale proste w wykonaniu i szybkie. Większość z nich możesz także bez problemu zabrać na wynos!

Pamiętaj, aby spośród wszystkich zebranych obiadów, wybierać te przepisy, które bazują na aktualnie sezonowych produktach. Taki wybór dań pozwoli Ci uzyskać maksimum wartości odżywczych z każdego posiłku.

Smacznego!

A jeśli po tak zdrowym obiedzie masz jeszcze ochotę na małe co nieco, wypróbuj jeden z deserów!

Zapiekanka z bakłażanem i ziemniakami - przepis

Zapiekanka z bakłażanem Średnie

Zapiekanka z bakłażanem to nieco zdrowsza wersja tradycyjnej, włoskiej Parmigiany di melanzane. Nieco odchudzona, w wersji fit, ale nadal pełna smaku! Przepis ten to bardzo dobra propozycja na obiad czy kolację. Wypróbuj ten przepis i daj mi znać czy Ci smakowało.

Sałatka z awokado i domowymi nachosami (przepis)

Sałatka z awokado i domowymi nachosami Łatwe

Szybka i kolorowa sałatka z awokado i domowymi nachosami. To idealne rozwiązanie na lunch, obiad lub kolację. Mam nadzieję, że danie to przypadnie Ci do gustu nie tylko dlatego, że jest zdrowe, ale także smaczne!

Kokosowe curry z batatami (przepis)

Kokosowe curry z batatami Łatwe

Curry z batami to danie smaczne i aromatyczne. Dzięki obecności sporej porcji warzyw stanowi źródło wielu cennych składników odżywczych np. naturalnych przeciwutleniaczy. A z kolei dodatek brązowego ryżu zapewnia sytość na długie godziny! Znajdziesz także tu roślinne źródło białka - ciecierzycę!

Faszerowane awokado (przepis)

Faszerowane awokado Średnie

Jeśli potrzebujesz nieco urozmaicenia w swojej kuchni to właśnie faszerowane awokado może być odpowiedzią na twoje potrzeby! Przygotowane ze zdrowych i wartościowych składników zapewni Ci nie tylko doznania smakowe, ale także pomoże w przestrzeganiu zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diety!

Sałatka z figą i serem pleśniowym

Sałatka z figą i serem pleśniowym Łatwe

Zapraszam Cię na szybką i smaczną sałatkę z figami! Przepis jest w dwóch wersjach do wyboru: nieco zdrowszej i mniej kalorycznej, czyli z serem mozzarella, a także w drugiej wersji - z serem camembert - także lekka i sycąca, dla smakoszy!

Pełnoziarniste placuszki z warzywami - przepis

Pełnoziarniste placuszki z tego co zostało! Łatwe

Proste danie z niczego - zrobisz je w 20 minut, a możesz zjeść na obiad, kolację, podwieczorek czy śniadanie! Wszystko zależy od tego jakie dodatki wybierzesz! Danie w duchu eco i vegan, więc nie tylko smaczne, ale i modne!

Buddha Bowl (przepis)

Buddha bowl – roślinny bowl „oczyszczający” Łatwe

Duża porcja świeżych i soczystych warzyw podana wraz z aromatycznymi i rozgrzewajacymi ziołami. Danie jest wegańskie i może być także bezglutenowe.

Makaron z łososiem w sosie pomidorowym (przepis)

Sana cucina italiana, czyli makaron z łososiem w sosie pomidorowym Łatwe

Proste i szybkie danie z kuchni włoskiej na obiad lub kolację. Jest to zdrowe rozwiązanie, nie tylko dla tych, którzy są wiecznie na diecie! Danie to dostarcza dużej ilości białka, węglowodanów złożonych i błonnika pokarmowego. Sprzyja zatem utrzymaniu szczupłej i zgrabnej sylwetki. A obecne tu także zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe i czosnek świetnie wspomogą odporność.

Dyniowe placuszki z łososiem (przepis)

Dyniowe placuszki z łososiem Średnie

Poszukując przepisów wygodnych, zdrowych i sycących, warto wypróbować dyniowe placuszki z łososiem, które są zasobnym źródłem białka, błonnika, witamin, składników mineralnych, a także bardzo cennych kwasów omega - 3.
Smacznego i na zdrowie!

Sałatka z gruszką i kaszą orkiszową Łatwe

Dzisiejszy przepis to smaczne rozwiązanie zarówno na obiad jak i na kolację! Sprawdzi się w jadłospisie osób nie tylko na diecie! Dzięki wykorzystaniu sezonowych produktów dostarcza wielu cennych składników odżywczych, a także pomaga zadbać o ładny wygląd i szczupłą sylwetkę. Smacznego!