Przepisy na dania z ciecierzycy

Ciecierzycę lubię za to, że pozwala ona na skomponowanie wiele zdrowych i smacznych posiłków. Stanowi świetny składnik dania głównego, jak i sałatki. Ale to nie wszystko! Można z niej przygotować także szybkie przekąski i zdrowe desery! W związku z tym, poniżej znajdziesz moje dietetyczne przepisy z ciecierzycą.

A jeśli nie masz czasu na moczenie i gotowanie nasion, dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z ciecierzycy, która jest już ugotowana i dostępna w słoiku. Znajdziesz ją w wielu popularnych marketach i dyskontach. W ostateczności do swoich dietetycznych przepisów z ciecierzycą możesz wykorzystać także tę z puszki – konserwową.

Natomiast jeśli poszukujesz pomysłów na inne dietetyczne posiłki, wypróbuj dań z soczewicą. Ona również należy do nasion roślin strączkowych, jest więc pokaźnym źródłem roślinnego białka (25 g/100 g suchych nasion).

Zatem do dzieła! Oto moje fit przepisy z ciecierzycą!

Sałatka z awokado i domowymi nachosami (przepis)

Sałatka z awokado i domowymi nachosami Łatwe

Szybka i kolorowa sałatka z awokado i domowymi nachosami. To idealne rozwiązanie na lunch, obiad lub kolację. Mam nadzieję, że danie to przypadnie Ci do gustu nie tylko dlatego, że jest zdrowe, ale także smaczne!

Kokosowe curry z batatami (przepis)

Kokosowe curry z batatami Łatwe

Curry z batami to danie smaczne i aromatyczne. Dzięki obecności sporej porcji warzyw stanowi źródło wielu cennych składników odżywczych np. naturalnych przeciwutleniaczy. A z kolei dodatek brązowego ryżu zapewnia sytość na długie godziny! Znajdziesz także tu roślinne źródło białka - ciecierzycę!

Faszerowane awokado (przepis)

Faszerowane awokado Średnie

Jeśli potrzebujesz nieco urozmaicenia w swojej kuchni to właśnie faszerowane awokado może być odpowiedzią na twoje potrzeby! Przygotowane ze zdrowych i wartościowych składników zapewni Ci nie tylko doznania smakowe, ale także pomoże w przestrzeganiu zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diety!

Buddha Bowl (przepis)

Buddha bowl – roślinny bowl „oczyszczający” Łatwe

Duża porcja świeżych i soczystych warzyw podana wraz z aromatycznymi i rozgrzewajacymi ziołami. Danie jest wegańskie i może być także bezglutenowe.

Domowy hummus (przepis)

Domowy hummus Łatwe

Domowy hummus to dobre rozwiązanie na przekąskę do filmu, jak i na imprezę. I żaden sklepowy nie smakuje lepiej, niż ten przyrządzony w domu!

Czekoladowe fit ciasteczka z orzechami (przepis)

Czekoladowe fit ciasteczka z orzechami Łatwe

Zapraszam Cię na wegańskie ciasteczka z czekoladą i orzechami! Są pysznym rozwiązaniem do porannej kawki! Do swojego jadłospisu możesz włączyć je pod postacią II śniadania lub podwieczorku. Są bez glutenu!

Zupa pomidorowa z ananasem (przepis)

Pomidorowa zupa na pożegnanie lata Łatwe

Wegańskie rozwiązanie na chłodne wieczory! Smak soczystych pomidorów przypomni Ci słoneczne, letnie dni, a roślinne białko pomoże zostać sytą na długie (już prawie) jesienne wieczory! Jedna porcja zupy z mojego przepisu dostarczy Ci 1/3 zalecanej ilość błonnika!

Prosta pasta śniadaniowa (przepis)

Prosta pasta śniadaniowa Łatwe

Prosta pasta na kanapki, przygotowana z samej ciecierzycy, pomidorów i bazylii, stanowi lekką propozycję na zdrowe poranki! Przepis jest naturalnie bezglutenowy i wegański!